چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: همه‌گیری جهانی آنفلوآنزای خوکی دوباره اوج گرفت.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه با اعلام افزایش 30 درصدی موارد آنفلوآنزای خوکی در آمریکا در روز سه‌شنبه 5 مه (15 اردیبهشت)  خوش‌بینی‌در مورد این که این بحران در حال پایان یافتن است، کمرنگ شد.

 در حالی که مکزیک مشغول محاسبه هزینه این شیوع بیماری برای اقتصادش است و آماده می‌شود تا پس از یک تعطیلی پنج‌روزه به صاحبان کسب و کار اجازه بازگشایی دهد، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد ویروس آنفلوآنزای A (H1N1) اکنون 1419 نفر را در جهان مبتلا کرده و از جمله باعث مرگ 30 نفر شده است.

 ارقام سازمان جهانی بهداشت افزایش قابل‌توجهی را نسبت به روز قبل نشان می‌دهد که 1124 مورد ثابت‌شده و 26 مرگ گزارش شده بود.

 در همین حال مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام کرد شما موارد ثابت‌شده بیماری در آمریکا از 286 نفر در 24 ساعت گذشته به 403 مورد افزایش یافته است.

 اولین مورد انتقال انسان به انسان بیماری در آسیا در کره جنوبی گزارش شد، که اعلام کرد یک راهبه از همکارش بیماری را گرفته است.

 تا به حال به جز مکزیک، تنها در آمریکا موردی از مرگ ناشی از این بیماری گزارش شده است: یک کودک نوپای مکزیکی در بیمارستانی در تکزاس.

 سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که حدود 2.4 میلیون دوز داروی ضدویروسی تامیفلو را به 72 کشور از جمله مکزیک فرستاده است تا به آنها در مقابله با شیوع آنفلوآنزای خوکی کمک کند.

 اما کیجی فوکودا، دستیار مدیر عامل سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد شواهدی وجود ندارد که انتقال آنفلوآنزای خوکی در اروپا هنوز به حدی نرسیده است که در مکزیک و آمریکا رخ داده است.

کد خبر 80723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز